TOFF / CRACK - branding & lead generation | AB
GRATIS content kalender 2021

TOFF / CRACK – branding & lead generation

 
Uitgelichte afbeelding_werk Toff/+Crack

Opdracht?

Meubelen Toff (Moeskroen) en het tweelingmerk Meubelen Crack (Ieper) zijn in hun eigen regio al behoorlijk gekend. Ook online op toff.be en crack.be staat hun complete meubelcollectie te pronken. De basis is er dus. Maar hoe verhogen we de naamsbekendheid bij doelgroepen waar de sales slaagkansen het grootst zijn? Hoe lokken we die mensen naar de site? En hoe zetten we van daaruit de stap naar lead generation?

Uitdaging

Traffic naar de site en de winkel moet kwalitatief zijn en de juiste leads aantrekken, met name een nieuwe, jongere doelgroep.

De sites hebben geen webshop, maar de campagne moet wel heel sales gericht zijn. Lead generation dient een hoger doel: de webbezoekers uiteindelijk naar de winkel krijgen, waar de verkoop plaatsvindt.

Oplossing

Een social video met als thema ‘Het leven zit vol uitdagingen’ mikt duidelijk op awareness. Uit de social video distilleren we ook beelden voor de afgeleide social ads en voor Google display advertising.

Maar we moeten niet flauw doen: kortingen en promoties maken in de meubelmarkt een groot verschil. Dus is een belangrijk deel van elke campagnegolf gewijd aan de promo van het moment: een sterke trigger voor de grote doelgroep die we nog onvoldoende aanspraken.

Hoe halen we goeie leads? Opnieuw via traffic ads op Facebook en Instagram en via Google display advertising – die leiden geïnteresseerden naar landingspagina’s met verschillende call to actions:

  • Download de catalogus
  • Download een pdf met checklist om je bezoek aan de winkel voor te bereiden
  • Ontdek de promotie
  • Of deze Corona-proof oplossing die klanten bijzonder apprecieerden: maak een afspraak voor een videocall met een expert

Google Adwords genereerde massaal veel clicks naar de websites.

Resultaat

De campagne liep in 2019 en 2020 in verschillende golven. Zo konden we telkens bijsturen en meer inzetten op de meest succesvolle tactieken.

Hoog – en vooral: stijgend – aantal videoviews (in 2020 drie keer meer dan in 2019) die de brand awareness opkrikken en zorgen voor meer traffic dmv SEO.

Traffic: +/- 350.000 unieke clicks naar de website.

Call to action-toppers:

  • lead generation ad op Facebook (download de catalogus ‘Jong wonen’, de catalogus ‘Tijdloos wonen’ en de kids-catalogus)
  • download de pdf om je winkelbezoek goed voor te bereiden

Kortom: interessante webcontent is een perfecte call to action!

Naamsbekendheid opkrikken: check! Traffic naar de website: check! Lead generation: check, check! Campagne geslaagd!

Interesse in de finesses van onze Toff case? Contacteer ons. En ontdek ook hoe je social video inzet voor een geslaagde HR campagne, inclusief 7 take-aways om van jouw video een succes te maken.

« Previous Post: Van den Dorpe handling equipment – website |
-

Meer werk

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

9 conversie optimalisatie tips

Je strategie back on track?

  • DOE MEE AAN ONZE POLL

    Welk soort artikels verkies je op onze blog?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief