TAL – strategie

Opdracht?
TAL is een fantastisch merk van verlichting. Echt Belgisch, en tegelijk een wereldspeler. Qua producten zit alles snor, maar marketingwise ontbreekt het aan merkbekendheid en consistente merkinvulling en -uitstraling. Aan ons om TAL te herdenken, met een grondige strategische oefening.
Uitdaging
De goede zaken uit het verleden behouden en toch een nieuwe, weloverwogen richting inslaan die TAL onderscheidt van de concurrentie.
Oplossing
Brand DNA bepalen:
- transities schetsen: wie zijn we nu, waar willen we heen?
- brand wheel: met consumer insights & brand insights die leiden tot de brand essence
- extra aandacht voor het finetunen van de aanpak naar verschillende doelgroepen: installateur, (interieur)architect, groothandel, lichtspeciaalzaak, projectontwikkelaar, eindgebruiker
- de propositie van TAL als baken van rust, evenwicht, eenvoud en vertrouwen
- definiëren van de merkwaarden
- het nieuwe merkverhaal samenvatten in een wervend manifesto en een moodboard
Resultaat
- Een helder dossier vol marketingstrategische aanbevelingen waarmee TAL aan de slag kan.
- Het manifesto wordt nu gebruikt als strategisch houvast voor TAL, ook voor intern gebruik.
- Vertaling van de strategie in nieuwe baseline (‘Our light makes you shine’) & campagnebeelden naar verschillende doelgroepen toe.
Is ook jouw merk toe aan een grondige strategische oefening? Contacteer ons en ontdek alvast wat de 5 kenmerken zijn van een goed manifesto.

Eerste resultaat: een mooi vormgegeven manifesto

Enkele beelden die in combinatie met de baseline de verschillende doelgroepen letterlijk en figuurlijk uitlichten