Marketing inspiratie: strategie en manifesto voor TAL lighting | AB
GRATIS content kalender 2021

TAL – strategie & brand DNA

 
TAL manifesto AB

Opdracht?

TAL is een fantastisch merk van verlichting. Echt Belgisch, en tegelijk een wereldspeler. Qua producten zit alles snor, maar marketingwise ontbreekt het aan merkbekendheid en consistente merkinvulling en -uitstraling. Aan ons om TAL te herdenken, met een grondige strategische oefening.

Uitdaging

De goede zaken uit het verleden behouden en toch een nieuwe, weloverwogen richting inslaan die TAL onderscheidt van de concurrentie.

Oplossing

Brand DNA bepalen:

  • transities schetsen: wie zijn we nu, waar willen we heen?
  • brand wheel: met consumer insights & brand insights die leiden tot de brand essence
  • extra aandacht voor het finetunen van de aanpak naar verschillende doelgroepen: installateur, (interieur)architect, groothandel, lichtspeciaalzaak, projectontwikkelaar, eindgebruiker
  • de propositie van TAL als baken van rust, evenwicht, eenvoud en vertrouwen
  • definiëren van de merkwaarden
  • het nieuwe merkverhaal samenvatten in een wervend manifesto en een moodboard

Resultaat

  • Een helder dossier vol marketingstrategische aanbevelingen waarmee TAL aan de slag kan.
  • Het manifesto wordt nu gebruikt als strategisch houvast voor TAL, ook voor intern gebruik.
  • Vertaling van de strategie in nieuwe baseline (‘Our light makes you shine’) & campagnebeelden naar verschillende doelgroepen toe.

Een eerste praktische uitwerking? Hier zie: de nieuwe catalogus voor TAL.

Is ook jouw merk toe aan een grondige strategische oefening? Contacteer ons en ontdek alvast wat de 5 kenmerken zijn van een goed manifesto.

TAL manifesto AB 1

Eerste resultaat: een mooi vormgegeven manifesto

Enkele beelden die in combinatie met de baseline de verschillende doelgroepen letterlijk en figuurlijk uitlichten

« Previous Post: Boncquet – branding, webdesign & content | Next Post: Deweer Art Gallery – relaunch & event communicatie »
-

Meer werk

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

9 conversie optimalisatie tips

Je strategie back on track?

  • DOE MEE AAN ONZE POLL

    Je start een nieuwe campagne. Welke is jouw voorkeur?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archieven