Opdracht

Een gevoelig thema subtiel aankaarten en een verkoopgerichte strategie ontwikkelen: Ontex iD incontinentiemateriaal

Uitdaging?

Voor het grote publiek: een thema dat in de taboesfeer hangt meer bespreekbaar maken en oplossingen aanreiken die het (sociaal) leven van de betrokkenen weer activeren.

Voor Ontex zelf: zoveel mogelijk leads genereren.

Oplossing

Be where your customer is. Daarom voorzien we enerzijds diverse POS-dragers zoals posters, displays en wobblers op de winkelpunten (thuiszorgwinkels, apotheken …). Gezien het ‘moment’ (aankoopbeslissing) vestigen we daar de aandacht op de producten en hun toepassing. Anderzijds maken we via brochures, flyers en folders het thema meer bespreekbaar (het is niet abnormaal, er zijn er velen, er is iets aan te doen …) en suggereren we oplossingen met concrete tips en oefeningen.

Daarnaast is er een online component. ‘Dokter Google’ is bij dit soort problematieken immers de allerbeste vriend gezien de nood aan discretie. Social is in dit geval te intrusief en dus een ‘no go’, ondanks de mogelijkheid tot perfecte targeting van de diverse doelgroepen. In plaats daarvan kiezen we voor een uitgekiende drieledige online aanwezigheid. We zetten in op Google AdWords, programmatic (denk o.a. aan bannering op gezondheidswebsites die dit soort thema’s behandelen) en last but not least ads binnen Gmail.

Omdat het key is om het product te testen, zetten we een informatieve landingspagina op met een duidelijke CTA: vraag nu je gratis staal aan. Want proberen is overtuigen. Tot slot laten we staalaanvragen opvolgen door een concreet kortingsaanbod.

Ontex bannering campagne activatie AB

Resultaat

  • De drieledige online mix (programmatic bannering – Gmail – Adwords) zorgt voor een stijgende bewustwording rond het thema incontinentie, meer merkbekendheid voor iD én een concrete sales boost.

  • Gmail scoort het best op het vlak van conversies. Er is duidelijk een goede match tussen het type product en de privésfeer van de mailbox.

  • De offline middelen op het winkelpunt blijken erg relevant en dragen bij tot meer aankopen in de fysieke winkels.

  • De combinatie van informeren (tips en oplossingen aanreiken) en activeren (staalaanvraag en korting) versterken de resultaten.

Kirsten Turrekens - Marketing Manager Ontex

Kirsten Turrekens Ontex testimonial website AB communicatie anders bekeken waregem

Ontex is a listed multi-national which provides baby diapers, products for feminine hygiene and adult diapers for incontinence. Being the expert in continence care, we were looking for a partner who was able to translate this expertise into a strong brand image and story. AB helps us to build our brand. Not easy for a brand and product that is not ‘sexy’ at all, but AB tackles this as the best. The AB-team is enthusiastic, has a hands-on mentality and thinks together with the client to come to the best solution. You can always count on them for 100%!

Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy