Opdracht

Hoe profileert Initial zich op een originele manier als dé expert voor veiligheid op het werk?

Uitdaging?

B2B speler Initial (vandaag gekend als CWS) wil zijn expertise op vlak van workwear meer benadrukken en zo zijn marktpositie verstevigen (en als het even kan ook verbeteren).

Hoe doen we dit mét impact maar zonder meteen de commerciële toer op te gaan?

Oplossing

We gaan bewust voor een news hacking tactiek. ‘World Day of Health & Safety at Work’ is de ideale aanleiding. Op een openbare locatie lanceren we een wereldrecordpoging ‘zoveel mogelijk t-shirts over elkaar aantrekken’. We leggen alles vast op beeld en een deurwaarder monitort de poging – wie weet halen we een Guinness World Record!

De poging mislukt. Maar dat zet onze kernboodschap kracht bij: het gaat niet over zoveel mogelijk kleding, wel over de juiste workwear met het oog op de juiste bescherming. Er is geen nood aan stuntwerk, wel aan expertise.

Video en persbericht verwijzen naar een minisite ‘XXLSafeDay’ met heel wat content (lees: tips) om de veiligheid op de werkvloer op te krikken. Uiteraard ook enkele workwear tips die naar de Initial website linken 😉 De Initial branding zetten we op de gepaste momenten in de kijker.

initial WR poging T-shirts social content AB

Resultaat

  • De originele aanpak zorgt voor een nieuwe, frisse invalshoek die de aandacht trekt.

  • Nieuws creëren door clever in te haken op de actualiteit werkt (news hacking): B2B- en vakpers verwelkomen de content, wat resulteert in extra bereik en visibiliteit.

  • Het bewijs dat B2B communicatie verre van saai moet zijn. Benieuwd naar nog meer creatief B2B werk? Check hoe we deze productlancering bij brandweerkorpsen aanpakten. Of laat je inspireren door deze originele DM.

Initial CWS wr poging t-shirts social content AB
Initial CWS wr poging t-shirts social content AB
Graag live toelichting van ons werk?

BiJ JOU, BIJ ONS OF VIA VIDEOCALL

Vul je e-mailadres in en dat komt voor de bakker!


    Privacy policy