Deweer Art Gallery - relaunch & event communicatie - AB
GRATIS content kalender 2021

Deweer Art Gallery – relaunch & event communicatie

 
Deweer art gallery Ab the unbound advertising agency 1

Opdracht?

Hoe vertel je aan je publiek dat je je activiteiten als wereldwijd gerenomeerde kunstgalerie, en na 40 jaar, in de huidige vorm stopzet en met een nieuw concept op de proppen komt?

Uitdaging

De trouwe kunstverzamelaars en -liefhebbers niet tegen de schenen schoppen, maar hen stilaan laten begrijpen dat dit de gemaakte keuze is, alsook iets nieuws in het vooruitzicht stellen.

Oplossing

Meer dan een jaar lang werd onder de titel ‘Bye, bye and hello’ teasend gecommuniceerd dat er een tijd van afscheid (bye bye) in aantocht en iets nieuws (hello) gekomen was. Langzaam maar zeker en stukje bij beetje legden we de puzzel, met de bedoeling niemand te bruuskeren en de pers te ‘masseren’ om met het nieuws uit te pakken.

De mogelijke verbazing en pijn werden verzacht door het éénmalige aanbod van liefst 1.700 kunststukken, die naar aanleiding van 40 jaar Deweer aan sterk verminderde prijzen van de hand gedaan werden (tot -40%).

Goede klanten werden beloond met een Gold of Silver ticket (VIP-login), waarmee men exclusief, vooraf én online de mooiste kunstschatten kon veroveren.

Resultaat

  • We slaagden erin om duidelijk en consequent het nieuws op te bouwen en gedurende langere periode Deweer top of mind te houden.
  • Het ‘slechte nieuws’ werd Cruyff-gewijs in een voordeel omgedraaid.
  • De verkoop was ongezien ‘booming’.

Na de overgang volgde een adempauze. Enige tijd later kwam de launch van het nieuwe initiatief: Platform 6A by Deweer. (Naam en design by AB.) Een initiatief met als doel een levendige mix te creëren tussen privé- en bedrijfscollecties, kunstenaars, galeries, mensen uit de designwereld en andere kunstvormen.

Heb je ook iets neteligs te communiceren en zoek je daarvoor een ervaren en welbespraakte partner? Neem dan zeker contact met ons op!

« Previous Post: TAL – strategie & brand DNA | Next Post: McCain – POS »
-

Meer werk

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

9 conversie optimalisatie tips

Je strategie back on track?

  • DOE MEE AAN ONZE POLL

    Je start een nieuwe campagne. Welke is jouw voorkeur?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archieven