Damaco Group - strategie, merkarchitectuur, manifesto - AB
GRATIS content kalender 2022

Damaco Group – strategie, merkarchitectuur, manifesto

 

Opdracht?

Kipco-Damaco is een begrip in West-Vlaanderen en ver daarbuiten. Gestart als pluimveeslachthuis in 1964, maar van bescheiden KMO intussen uitgegroeid tot internationale Damaco Group, een echte innovatieve pionier.

Aan ons de taak om de groep en elk onderdeel daarvan duidelijk te profileren.

Uitdaging

Damaco Group is verdeeld in 3 overkoepelende units met telkens een pak internationale merken.

Na jaren van expansie is er een wildgroei ontstaan en snapt de buitenwereld niet goed meer welke unit en welk merk nu precies wat doet. Transparantie dringt zich op. Hoe brengen we orde en structuur in dit alles?

Oplossing

Via een stevige strategische oefening van AB definiëren we samen met Damaco Group hoe we de verhouding zien tussen de 3 business units en hoe het B2B-doelpubliek de groep moet zien. Dat resulteert in een uitgesproken positionering en in aanbevelingen die we vlot concretiseren in verschillende middelen.

Resultaat

De strategie vatten we samen op een eenvoudige A4 – het manifesto –  en we vertalen ze o.a. in een gloednieuwe huisstijl. Qua sfeer en design knipogen we tegelijk naar de roots (dat pluimpje in het logo!) én de toekomst van Damaco Group. De nieuwe Damaco Group is er klaar voor!

Damacou Group strategie manifesto

Het manifesto als conclusie van de strategische oefening en als ankerpunt voor de verdere uitrol van de communicatie. Is het moeilijk leesbaar? Download dan hier de pdf.

Een moodboard als illustratie van de strategie en als aanzet voor latere creatie

Beurswand-Damaco-Group

Een beurswand als voorbeeld van de nieuwe huisstijl: luchtig en fris, met de nodige appetite appeal

 

Onderscheidend in kleur en iconografie: de drie business units in de nieuwe huisstijl

Nood aan een goed doortimmerde strategische oefening, een onderscheidende positionering én een vertaling naar plan van aanpak en creatie? Contacteer ons!

En bekijk intussen hoe we vanuit onze Damaco Group-strategie meteen ook hun Linkedin-aanpak hebben geoptimaliseerd én hoe zelfs de animatievideo van Kipco-Damaco mooi aansluit op de overkoepelende strategie.

« Previous Post: Kipco-Damaco animatievideo | Next Post: Het nieuwe Crack – social video’s »
-

Meer werk

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

9 conversie optimalisatie tips

Je strategie back on track?

  • DOE MEE AAN ONZE POLL

    Hoe zie jij employer branding?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archieven