Knappe 'unbound' bandenspanningscampagne voor Recytyre van AB
GRATIS content kalender 2019

Recytyre

 
bandenspanningscampagne voor recytyre

Recytyre staat in voor de recyclage van banden en streeft naar een langere levensduur ervan. Dat laatste is een belangrijk aspect van deze bandenspanningscampagne, met deze online video’s als speerpunt. Geen wonder dat ze in het eerste trimester van 2017 de 2 best bekeken YouTube commercials van België waren.

Dat resulteerde in een mooie award: de YouTube Ads Leaderboard. Die bekroont het gemeten kijkgedrag op basis van deze criteria: organisch en betaald bereik, kijkduur en retentie. Honderdduizenden mensen vonden onze filmpjes duidelijk de moeite. Enkele cijfers in mensentaal:

  • View Through Rate: 28% van de kijkers keek effectief de commercial uit. Ter info: bij het overgrote deel van YouTube commercials ligt dit tussen 10 en 20%.
  • 294.000 views (campagnetotaal: 738.000 views)
  • 22.000 earned views (22.000 mensen die 1 video hebben bekeken keken ook naar minstens 1 andere video van deze Recytyre-campagne)

Des te indrukwekkender omdat het totale mediabudget amper €12.000 bedroeg (voor 3 VL + 3 FR commercials). Altijd fijn als je met bescheiden middelen grote internationale adverteerders klopt die er megabudgetten tegenaan gooien.

Naast de video’s valt vooral de campagnesite op, als draaischijf van het hele gebeuren. En dan vergeten we bijna de radiospots, activaties en samenwerking met relevante partners zoals influencers en radiozenders, POS-communicatie, earned media op basis van gefundeerde research … als dat geen mooi evenwicht is tussen inbound marketing en outbound marketing.

Ook unbound ambities? Contacteer ons.

« Previous Post: Samsonite | Next Post: AEG »
-

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief