B2B strategie Algist Bruggeman - learnings - manifesto - positionering | AB
GRATIS content kalender 2019

Algist Bruggeman: met de B van B2B. En van broodexpert.

 
Algist Bruggeman bakker

Met een naam als Algist Bruggeman is het logisch dat ze voor professionele bakkers al jaren dé referentie zijn in gist. Maar intussen bieden ze heel wat meer bakkerijgrondstoffen aan: met name broodverbeteraars, desems en (in de loop van 2019) mixen & premixen.

Alleen de positionering hinkte wat achterop.

Een stevige strategische oefening van AB resulteerde in een pak aanbevelingen. Die vertrokken consequent vanuit:

  • de noden van de bakker
  • de herkenning die de bakker voelt als hij met Algist Bruggeman in contact komt – “hier begrijpen ze me, het zijn zelf bakkers!”
  • de (brood)expertise van Algist Bruggeman
  • het natuurlijke partnership dat hierdoor ontstaat

We vertaalden de strategie in een manifesto, en van daaruit verder in een gloednieuwe huisstijl, een SEO proof website, een stand op de Broodway-beurs, een receptenboekje … ach, teveel om op te noemen.

Grasduin hieronder door enkele voorbeelden van ons werk voor Algist Bruggeman en vraag daarna gerust naar onze learnings. Wedden dat we daarmee ook jouw B2B-business verder helpen?

Algist Bruggeman receptenboekje-AB

Deze pagina uit een receptenboekje laat al goed aanvoelen waar de positionering heen gaat. Die staat nog preciezer omschreven in hun manifesto. Wil je zelf graag een manifesto dat perfect de essentie vat van jouw merk, lees dan zeker ons artikel over de 5 kenmerken van een goed manifesto.

huisstijl voor Algist Bruggeman van AB

Huisstijl, sfeer en design knipogen naar het artisanale vakmanschap dat Algist Bruggeman gemeen heeft met zijn bakkers-doelpubliek

Algist Bruggeman website van AB

De overzichtelijke (we zouden zelfs zeggen: complete) website toont Algist Bruggeman als dé inspiratiebron voor bakkers.

Algist Bruggeman beursstand

De Broodway-beursstand: in 1 oogopslag ontdekten bezoekers de 4 pijlers van Algist Bruggeman (gist, broodverbeteraars, desems, mixen & premixen).

« Previous Post: Website Boncquet keukens: focus op conversie en merkverhaal | Next Post: Lybover: communicatie stroomlijnen »
-

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief