werk – AB
GRATIS content kalender 2020
Autoraamsticker bal door ruit European Open Tennis AB

European Open Tennis – sticker

Opdracht Ontwikkel toffe creatieve middelen ter meerdere eer en glorie en ter promotie van het European Open ATP 250 tornooi. Uitdaging Hoe bereiken we een tennisliefhebbend publiek? Oplossing Een sticker met een trompe l’oeuil waarbij een tennisbal schijnbaar door de autoruit […]

Initial LCO2 brandweer

Initial – wassen met vloeibaar CO2

Opdracht? Communicatie en (mede-)organisatie van het lanceringsevent rond wassen met vloeibare koolstofdioxide (LCO2). Uitdaging Wassen zonder water als een revolutionaire oplossing in de markt zetten naar de juiste doelgroepen toe. Brandweermensen bijvoorbeeld. Hun kleding komt dagelijks in contact met giftige stoffen. Een […]

Recupel – cartridges

Opdracht? Het brede publiek uitleggen dat een cartridge van een printer elektro is. Goed voor recyclage via Recupel dus. Uitdaging Bewustwording en entertainment dat cartridge van een printer elektro is. Aan ons om cartridges uit de vuilnisbak te houden en […]

Lybover employer branding social video voor HR bedrijfsvideo corporate lassen AB

Employer branding: het Lyboverhaal

Onze employer branding campagne voor Lybover zet volop in op het gebruik van video op social media. Wie video zegt, zegt storytelling: het “Lyboverhaal” was geboren, met 3 video’s en een stevige social media ondersteuning. Wat zijn de succesfactoren voor […]

Logo European Open Tennis AB

European Open Tennis – video

Opdracht? De European Open ATP 250 is het enige tennistornooi in België van dit niveau. Steevast een aantrekkelijke affiche, met enkele wereldtoppers en topspelers uit België. AB verzorgt het communicatieve luik. Uitdaging Het tennistornooi in de markt zetten en met beperkte […]

Lybover arend themavisual

Lybover – branding en graphic design

Opdracht? De 5 individuele bedrijven binnen de groep Lybover op één communicatieve lijn krijgen, de interne synergie stroomlijnen en de meerwaarde als groep naar buiten toe communiceren. Uitdaging Het subtiele evenwicht vinden tussen – branding & merkinvulling op apart bedrijfsniveau […]

Algist Bruggeman bakker

Algist Bruggeman

Opdracht? Het merk Algist Bruggeman resetten. Uitdaging Voor professionele bakkers is Algist Bruggeman dé referentie in gist. Ze bieden ook broodverbeteraars, desems en mixen & premixen aan. Alleen de positionering hinkte wat achterop. Oplossing Ontwikkeling van strategie, gevolgd door uitwerking in – manifesto – gloednieuwe […]

Man in Boncquet keuken AB

Boncquet

Opdracht? Een evenwichtig, uniform en steeds completer merkverhaal uitschrijven. Uitdaging Hou het verhaal consistent, online én offline. Oplossing – Een nieuwe website als draaischijf. De funnel leidt bezoekers vlot naar hun belangrijkste interessegebieden (en naar conversie via afspraken of downloads!): “Waar […]

Soubry – POS

Opdracht? Communicatie op POS ‘Gratis pastacups bij aankoop van …’ Uitdaging Inspelen op een pastamoment voor de buis, in de aanloop naar de World Cup voetbal. Oplossing AB pakte uit met de het design voor de cup, de opvallende winkeldisplay […]

Recupel animatievideo

Recupel – animatievideo’s

Opdracht? Verduidelijk het recyclageproces van elektrotoestellen. En leg ook dit eens uit: vroeger haalden we herbruikbare grondstoffen uit keizware beeldbuis-tv’s. Nu ook, maar voor hetzelfde gewicht aan herbruikbare grondstoffen hebben we véél meer flatscreens nodig. . Uitdaging Recupel-materie is behoorlijk […]

KUB

Opdracht? Projectbouwer KUB wil opvallende verkoopborden aan de ramen van zijn woonprojecten, en vraagt AB ook originele tussendoorbeelden te creëren voor de videoschermen aan hun eigen kantoren. Uitdaging Mini-budget, maxi-creatief verrassen. Oplossing Voor de woonprojecten: verkooplabels aan een touw – […]

Liquid Floors – beursstand

Opdracht? Een stand bouwen voor gietvloerenspecialist Liquid Floors. Uitdaging Quote van de klant: “AB, jullie maakten voor ons een succesvolle stand op Interieur 2016. Doe nu minstens even goed op de Bis-beurs 2017.” Oplossing Als we nu eens het vloerplan […]

Samsonite – The coach

Opdracht? Samsonite liet software ontwikkelen om hun salesteam in alle winkels worldwide support te geven. Aan ons om het communicatieve gedeelte te verzorgen. Uitdaging Het gebruik van de nieuwe en revolutionaire kassa, mini-opleidingen, voorbeeldvideo’s van verkoopgesprekken … pfff, die support […]

McCain – airfryer

Opdracht? B2B-lancering van een nieuw gamma diepvries aardappelproducten, speciaal afgestemd op de innovatieve airfryertechnologie. Uitdaging Drukbezette retail-aankoopverantwoordelijken lokken naar een event om de presentatie van de nieuwe McCain-producten bij te wonen. Oplossing We creëerden een visuele teaser, een mysterieuze visual als […]

Recupel On Tour sfeerbeeld

Recupel on tour

Opdracht? Meer klein elektro inzamelen voor recyclage. Uitdaging Hoe motiveren we mensen om uit hun luie zetel te komen, hun afgedankt klein elektro van zolders en uit kasten te halen en tot bij Recupel te brengen? Oplossing Met Recupel On […]

Ontex iD for women

Ontex

Opdracht? Een gevoelig thema op subtiele wijze aankaarten en er ook een verkoopgerichte strategie ontwikkelen: Ontex iD incontinentiemateriaal,. Uitdaging Voor het grote publiek: een thema dat in de taboesfeer hangt meer bespreekbaar maken en oplossingen aanreiken die het (sociaal) leven van de betrokkenen […]

BULK .ID

Opdracht? BULKID.be en BULKID.fr maken deel uit van de Lybover-group en beheersen de wereld van trilplaten, scheiden op basis van röntgen, boomfeeders en shredders. Heavy shizzle. Maar hun online presence kon stukken beter. Uitdaging Aantonen dat online inspanningen ook voor B2B-spelers renderen. Oplossing […]

Lekker verfrissen in Sportoase!

Dat we van alle markten thuis zijn, bewijst deze aankleding van automatengroepen in de sportieve Sportoase-vestigingen. Via onze klant Drink-O-Mat, die de snack-, warme en koude drankenautomaten plaatst, konden onze designers zich eens goed uitleven. We doen het werk graag […]

energie

Recupel – Energie

Een koelkast van 10 jaar oud vervang je beter door een nieuwe, energie zuinige. Zelfs al werkt je oude toestel nog prima. Raar maar waar: je doet er het milieu en je portemonnee een plezier mee. Een nieuwe unbound campagne van […]

Greenhouse campagne

GreenHouse

Opdracht? GreenHouse dienstencheques was uitgegroeid tot een belangrijke speler. Maar de communicatie was niet meegegroeid. En vooral: er waren dringend poets- en strijkhulpen tekort. Uitdaging In een zeer concurrentiële sector de referentie worden op het vlak van dienstencheques voor poets- en strijkhulp. […]

Galenco baby

Omega Pharma / Galenco

Opdracht? Rebranding en een nieuwe verpakkingslijn voor Galenco. Uitdaging Het hartje van kritische mama’s doen smelten. Oplossing Baby’s en beestjes scoren altijd in advertising. Dus combineerden we beide en gaven Galenco twee mascottes met knuffelfactor 10: Walvis Lou en Konijn Louise. Resultaat Lou […]

MoneYou online video

MoneYou

Opdracht? Online video advertising voor online spaarbank MoneYou. Klinkt logisch. Uitdaging De kritische, savvy spaarder activeren en de nieuwe tarieven én de merkwaarden in de picture zetten. Oplossing Via display advertising targeten we perfect op doel en maken we het […]

lampencampagnes

Recupel – Lampencampagnes

Opdracht? Recupel-lampencampagnes voor het brede publiek én b2b. Inclusief activatie. Uitdaging Een langetermijnconcept bedenken en uitrollen, want mensen en bedrijven motiveren om hun lampen te recycleren is een werk van lange adem. Oplossing De tv-kijker jaar na jaar verrassen: wat […]

Gran'Oliva & Gran'Tapas

Pietercil / Beliès / Gran’Oliva & Gran’Tapas

Opdracht? Voor een merk als Gran’Oliva & Gran’Tapas is innovatieve productontwikkeling cruciaal. En daar zijn ze verdraaid sterk in. Uitdaging Communicatie die er net zo vernieuwend uitziet als de innovatieve productontwikkeling van als Gran’Oliva & Gran’Tapas zelf. Oplossing Het minste wat wij […]

Alheembouw

Alheembouw

Opdracht? Hoe brengen we industriebouwers Alheembouw en zusterbedrijf Aconstruct onder 1 sterke en herkenbare noemer? Uitdaging Verschillende huisstijlen, bedrijfsculturen blenden tot 1 samenhangend geheel. Oplossing Centraal visueel icoon, groepssignatuur (A-Partners) met corporate claim, onderscheidende kleurcodes, human touch toevoegen … Resultaat […]

Initial en veiligheid

Initial – wereldrecord

Opdracht? Aantonen dat Initial zijn maatschappelijke rol opneemt en zich voluit engageert in woord én daad, met name rond het thema “Veiligheid op het werk”. Uitdaging Het veiligheidsthema weghalen uit het negatieve “pas-op-of-je-verongelukt-sfeertje”. Oplossing Een ludieke wereldrecordpoging  n.a.v. de Werelddag voor […]

survey voor AEG

AEG

Opdracht? De briefing was vaag: “Promoot AEG-toestellen via een app en betrek mensen meer bij ons merk.” Uitdaging Hoe laten we mensen zelf de weg naar dat merk vinden om daar op een spontane manier hun gegevens achter te laten […]

bandenspanningscampagne voor recytyre

Recytyre

Opdracht? Jaarlijkse bandenspanningscampagne voor Recytyre met als doel : check geregeld je banden. Als voorbeeld het jaar 2017. Uitdaging De klant en ons doelpubliek blijven verrassen. Sensibilisering hoeft niet saai of belerend te zijn. Oplossing Eén allesoverkoepelend concept: “Je banden […]

Samsonite Curv® Collection

Samsonite

Opdracht? Launch van de Samsonite Curv® Collection. Uitdaging ‘Maak duidelijk dat de kofferschaal samengesteld is uit verschillende warm geperste layers, die geweven werden uit uitgerokken reepjes kunststof, die op hun beurt uit sheets van gesmolten Polyprop granulaat gesneden werden’. Kan […]

Petrus Sour beers

Brouwerij De Brabandere / Petrus Sour

Opdracht? Launch van Petrus Sours in de States Uitdaging Beer geeks’ uit de ‘sour generation’ aanspreken met een eigentijdse grafiek, zonder het respect voor de artisanale expertise van Petrus en de bestaande huisstijl uit het oog te verliezen. Oplossing Via […]

campagne voor Canderel

Canderel

Opdracht? Hippe foodies kennen Martha Majewski als een van de rijzende sterren aan het foodfirmament. Hoe vonden we een goeie match tussen Martha en Canderel? Uitdaging Een “oh-nee-niet-het-zoveelste-receptenboekje”-receptenboekje Oplossing Een bundeling van 10 suikerarme receptjes van Martha Majewski voor Canderel […]

McCain ovenfrieten

McCain – Ovenfrietjes activatie

Opdracht? Ovenfrieten zijn een innovatieve vondst waar McCain terecht mee uitpakt. Daar hoort ook opvallend POS-materiaal bij. Uitdaging Haal de Belg weg van zijn friteuse, haal ons nationaal gerecht weg van het frituurvet! Oplossing Een POS-speurtocht die leidde tot een […]

sponsorbillboards voor Bel&Bo

Bel&Bo

Opdracht? Een kleurrijk modemerk als Bel&Bo komt op tv mooi tot zijn recht. Aan ons om de schermtijd te vullen met een hele batterij vrolijke sponsorbillboards. Uitdaging Met een al bij al bescheiden budget opboksen tegen concurrerende en veel kapitaalkrachtiger […]

SIGN2COM - de vakbeurs van KortrijkXpo

Kortrijk Xpo / Sign2Com

SIGN2COM is een vakbeurs van KortrijkXpo. Spelers uit de reclame-, signage-, media- en communicatiewereld krijgen er de kans om zich te profileren. AB verzorgt het ondersteunend communicatiemateriaal. Benieuwd hoe we jou kunnen adviseren? Contacteer ons. Tags: b2bbeurscommunicatiedienstengrafiekKortrijk Xpo