werk-new | AB
GRATIS content kalender 2021

TOFF / CRACK – branding & lead generation

Opdracht? Meubelen Toff (Moeskroen) en het tweelingmerk Meubelen Crack (Ieper) zijn in hun eigen regio al behoorlijk gekend. Ook online op toff.be en crack.be staat hun complete meubelcollectie te pronken. De basis is er dus. Maar hoe verhogen we de […]

View more

Van den Dorpe handling equipment – website

Opdracht? Van den Dorpe is een Europese topper in de verkoop en verhuur van nieuw en tweedehands handling equipment, zoals heftrucks, magazijntoestellen, hoogwerkers … tot zelfs zwaar havenmateriaal. In het kader van een toekomstgerichte groei breidde dit Oudenaards familiebedrijf uit […]

View more

Skylux dakramen – advertentie (fotografie & 3D)

Schijnbaar heel eenvoudig, maar in werkelijkheid zijn het visuele hoogstandjes: de beelden van deze Skylux-campagne. Een mix van real life fotografie (de mensen) met 3D beelden (al de rest: interieur, accessoires, dakramen …). Hieronder al een tipje van de sluier. Bekijk […]

View more

Revor Bedding – strategie

Opdracht? Revor Bedding is een vaste waarde in de Belgische wereld van het slaapcomfort. Toch is het een minder bekende naam – wat meteen hun probleem schetst: Revor Bedding is goed, maar er ligt wat stof op het merk. Ons […]

View more

Lybover – employer branding: het Lyboverhaal

Onze employer branding campagne voor Lybover zet volop in op het gebruik van video op social media. Wie video zegt, zegt storytelling: het “Lyboverhaal” was geboren, met 3 video’s en een stevige social media ondersteuning. Wat zijn de succesfactoren voor […]

View more

Hoeveslagerij Basile ten Hove – website

Opdracht? Voor de vleesliefhebbers valt een stukje authentiek rundsvlees van eigen kweek niet te versmaden. Philippe Matton kweekt al jarenlang kwaliteitsrassen die hij voedt met eigen gewassen. Uitdaging Verspreid online interessante informatie over de kweek, de voeding, de herkomst, de […]

View more

Van Lijsebetten – huisstijl & website

Opdracht? Naar aanleiding van de ingebruikname van liefst drie state-of the-art Heidelberg-drukpersen heeft deze toonaangevende drukkerij nood aan een frisse nieuwe uitstraling en dito website. Uitdaging Als enige drukkerij in België biedt Van Lijsebetten zowel kartonnen vouwdozen, papieren verpakkingen en […]

View more

Loodd.art – webshop

Opdracht? We krijgen niet elke dag de vraag om een digitale kunstgalerij op te zetten en daar ook een Instagram-campagne voor te voeren. Uitdaging Een world wide webshop opzetten voor de verkoop van zogenaamde kunstedities (kunstwerken waarvan er 5 à […]

View more

Unilexa – name search – huisstijl

Opdracht? ‘Geassocieerde notarissen Van Cauwenbergh en Ducatteeuw’ hebben een zogenaamd MSK opgericht (een Meerstandplaatsenkantoor – in mensentaal: een kantoor van meerdere notarissen op verschillende standplaatsen). Doel: hun associatie uitbreiden met minstens twee nieuwe kantoren/notariaten. Qua naam zijn er verschillende mogelijkheden. 1. Aan […]

View more

Heel – corporate image

Opdracht? Ontwikkel een nieuwe corporate image die de baseline ‘Healthcare designed by nature’ visueel mooi samenvat. Uitdaging Hoe brengen we orde in de bestaande commmunicatiestijl van Heel? Hoe tonen we de combinatie van wetenschappelijke, menselijke en bioregulerende eigenschappen die van […]

View more

Dakwerken Naessens – website

Opdracht? Dakwerken Naessens is dé referentie in Oost- en West-Vlaanderen. Maar hun site is dat allerminst. Die kan wat meer gebruiken dan enkel een nieuw dak: een totaalrenovatie dringt zich op. Uitdaging Leads, leads en nog eens leads:  zoveel mogelijk […]

View more

Alvey – integrale communicatie

Opdracht? Alvey concipieert en produceert op maat gemaakte industriële automatiseringsprojecten en vraagt AB een logo, baseline, huisstijl en tal van communicatiemiddelen te creëren. Uitdaging Hoe positioneren we Alvey als een innovatieve speler, gespecialiseerd in uitdagende projecten? Oplossing baseline “masters in […]

View more

European Open Tennis – sticker

Opdracht? Ontwikkel toffe creatieve middelen ter meerdere eer en glorie en ter promotie van het European Open ATP 250 tornooi. Uitdaging Hoe bereiken we een tennisliefhebbend publiek? Oplossing Een sticker met een trompe l’oeuil waarbij een tennisbal schijnbaar door de autoruit […]

View more

Initial – event wassen met vloeibaar CO2

Opdracht? Communicatie en (mede-)organisatie van het lanceringsevent rond wassen met vloeibare koolstofdioxide (LCO2). Uitdaging Wassen zonder water als een revolutionaire oplossing in de markt zetten naar de juiste doelgroepen toe. Brandweermensen bijvoorbeeld. Hun kleding komt dagelijks in contact met giftige stoffen. Een […]

View more

Recupel – social video cartridges

Opdracht? Het brede publiek uitleggen dat een cartridge van een printer elektro is. Goed voor recyclage via Recupel dus. Uitdaging Bewustwording en entertainment dat cartridge van een printer elektro is. Aan ons om cartridges uit de vuilnisbak te houden en […]

View more

European Open Tennis – video

Opdracht? De European Open ATP 250 is het enige tennistornooi in België van dit niveau. Steevast een aantrekkelijke affiche, met enkele wereldtoppers en topspelers uit België. AB verzorgt het communicatieve luik. Uitdaging Het tennistornooi in de markt zetten en met beperkte […]

View more

Lybover – branding & graphic design

Opdracht? De 5 individuele bedrijven binnen de groep Lybover op één communicatieve lijn krijgen, de interne synergie stroomlijnen en de meerwaarde als groep naar buiten toe communiceren. Uitdaging Het subtiele evenwicht vinden tussen – branding & merkinvulling op apart bedrijfsniveau […]

View more

Algist Bruggeman – strategie

Opdracht? Het merk Algist Bruggeman resetten. Uitdaging Voor professionele bakkers is Algist Bruggeman dé referentie in gist. Ze bieden ook broodverbeteraars, desems en mixen & premixen aan. Alleen de positionering hinkte wat achterop. Oplossing Ontwikkeling van strategie, gevolgd door uitwerking in – manifesto – gloednieuwe […]

View more

Boncquet – branding & website

Opdracht? Een evenwichtig, uniform en steeds completer merkverhaal uitschrijven. Uitdaging Hou het verhaal consistent, online én offline. Oplossing – Een nieuwe website als draaischijf. De funnel leidt bezoekers vlot naar hun belangrijkste interessegebieden (en naar conversie via afspraken of downloads!): “Waar […]

View more

Soubry – POS

Opdracht? Communicatie op POS ‘Gratis pastacups bij aankoop van …’ Uitdaging Inspelen op een pastamoment voor de buis, in de aanloop naar de World Cup voetbal. Oplossing AB pakte uit met de het design voor de cup, de opvallende winkeldisplay […]

View more

Recupel – animatievideo’s

Opdracht? Verduidelijk het recyclageproces van elektrotoestellen. En leg ook dit eens uit: vroeger haalden we herbruikbare grondstoffen uit keizware beeldbuis-tv’s. Nu ook, maar voor hetzelfde gewicht aan herbruikbare grondstoffen hebben we véél meer flatscreens nodig. . Uitdaging Recupel-materie is behoorlijk […]

View more

KUB – POS

Opdracht? Projectbouwer KUB wil opvallende verkoopborden aan de ramen van zijn woonprojecten, en vraagt AB ook originele tussendoorbeelden te creëren voor de videoschermen aan hun eigen kantoren. Uitdaging Mini-budget, maxi-creatief verrassen. Oplossing Voor de woonprojecten: verkooplabels aan een touw – […]

View more

Liquid Floors – beursstand

Opdracht? Een stand bouwen voor gietvloerenspecialist Liquid Floors. Uitdaging Quote van de klant: “AB, jullie maakten voor ons een succesvolle stand op Interieur 2016. Doe nu minstens even goed op de Bis-beurs 2017.” Oplossing Als we nu eens het vloerplan […]

View more

Samsonite – The coach – explainer video

Opdracht? Samsonite liet software ontwikkelen om hun salesteam in alle winkels worldwide support te geven. Aan ons om het communicatieve gedeelte te verzorgen. Uitdaging Het gebruik van de nieuwe en revolutionaire kassa, mini-opleidingen, voorbeeldvideo’s van verkoopgesprekken … pfff, die support […]

View more

McCain – airfryer lanceringscommunicatie

Opdracht? B2B-lancering van een nieuw gamma diepvries aardappelproducten, speciaal afgestemd op de innovatieve airfryertechnologie. Uitdaging Drukbezette retail-aankoopverantwoordelijken lokken naar een event om de presentatie van de nieuwe McCain-producten bij te wonen. Oplossing We creëerden een visuele teaser, een mysterieuze visual als […]

View more

Recupel on tour – brand activation

Opdracht? Meer klein elektro inzamelen voor recyclage. Uitdaging Hoe motiveren we mensen om uit hun luie zetel te komen, hun afgedankt klein elektro van zolders en uit kasten te halen en tot bij Recupel te brengen? Oplossing Met Recupel On […]

View more

Ontex – POS, lead generation …

Opdracht? Een gevoelig thema op subtiele wijze aankaarten en er ook een verkoopgerichte strategie ontwikkelen: Ontex iD incontinentiemateriaal,. Uitdaging Voor het grote publiek: een thema dat in de taboesfeer hangt meer bespreekbaar maken en oplossingen aanreiken die het (sociaal) leven van de betrokkenen […]

View more

BULK .ID – website

Opdracht? BULKID.be en BULKID.fr maken deel uit van de Lybover-group en beheersen de wereld van trilplaten, scheiden op basis van röntgen, boomfeeders en shredders. Heavy shizzle. Maar hun online presence kon stukken beter. Uitdaging Aantonen dat online inspanningen ook voor B2B-spelers renderen. Oplossing […]

View more

Sportoase – POS

Dat we van alle markten thuis zijn, bewijst deze aankleding van automatengroepen in de sportieve Sportoase-vestigingen. Via onze klant Drink-O-Mat, die de snack-, warme en koude drankenautomaten plaatst, konden onze designers zich eens goed uitleven. We doen het werk graag […]

View more

Recupel ‘Energie’ – video & website

Een koelkast van 10 jaar oud vervang je beter door een nieuwe, energie zuinige. Zelfs al werkt je oude toestel nog prima. Raar maar waar: je doet er het milieu en je portemonnee een plezier mee. Een nieuwe unbound campagne van […]

View more

GreenHouse – digital & radio

Opdracht? GreenHouse dienstencheques was uitgegroeid tot een belangrijke speler. Maar de communicatie was niet meegegroeid. En vooral: er waren dringend poets- en strijkhulpen tekort. Uitdaging In een zeer concurrentiële sector de referentie worden op het vlak van dienstencheques voor poets- en strijkhulp. […]

View more

Omega Pharma / Galenco – rebranding & grafiek

Opdracht? Rebranding en een nieuwe verpakkingslijn voor Galenco. Uitdaging Het hartje van kritische mama’s doen smelten. Oplossing Baby’s en beestjes scoren altijd in advertising. Dus combineerden we beide en gaven Galenco twee mascottes met knuffelfactor 10: Walvis Lou en Konijn Louise. Resultaat Lou […]

View more

MoneYou – social video

Opdracht? Online video advertising voor online spaarbank MoneYou. Klinkt logisch. Uitdaging De kritische, savvy spaarder activeren en de nieuwe tarieven én de merkwaarden in de picture zetten. Oplossing Via display advertising targeten we perfect op doel en maken we het […]

View more

Recupel ‘Lampen’ – integrale campagnes

Opdracht? Recupel-lampencampagnes voor het brede publiek én b2b. Inclusief activatie. Uitdaging Een langetermijnconcept bedenken en uitrollen, want mensen en bedrijven motiveren om hun lampen te recycleren is een werk van lange adem. Oplossing De tv-kijker jaar na jaar verrassen: wat […]

View more

Pietercil / Beliès / Gran’Oliva & Gran’Tapas – website

Opdracht? Voor een merk als Gran’Oliva & Gran’Tapas is innovatieve productontwikkeling cruciaal. En daar zijn ze verdraaid sterk in. Uitdaging Communicatie die er net zo vernieuwend uitziet als de innovatieve productontwikkeling van als Gran’Oliva & Gran’Tapas zelf. Oplossing Het minste wat wij […]

View more

Alheembouw – rebranding & huisstijl

Opdracht? Hoe brengen we industriebouwers Alheembouw en zusterbedrijf Aconstruct onder 1 sterke en herkenbare noemer? Uitdaging Verschillende huisstijlen, bedrijfsculturen blenden tot 1 samenhangend geheel. Oplossing Centraal visueel icoon, groepssignatuur (A-Partners) met corporate claim, onderscheidende kleurcodes, human touch toevoegen … Resultaat […]

View more

Initial ‘wereldrecord’ – PR & video

Opdracht? Aantonen dat Initial zijn maatschappelijke rol opneemt en zich voluit engageert in woord én daad, met name rond het thema “Veiligheid op het werk”. Uitdaging Het veiligheidsthema weghalen uit het negatieve “pas-op-of-je-verongelukt-sfeertje”. Oplossing Een ludieke wereldrecordpoging  n.a.v. de Werelddag voor […]

View more

AEG – brand activation, lead generation, PR

Opdracht? De briefing was vaag: “Promoot AEG-toestellen via een app en betrek mensen meer bij ons merk.” Uitdaging Hoe laten we mensen zelf de weg naar dat merk vinden om daar op een spontane manier hun gegevens achter te laten […]

View more

Recytyre ‘banden checken’ – integrale communicatie

Opdracht? Jaarlijkse bandenspanningscampagne voor Recytyre met als doel : check geregeld je banden. . Uitdaging De klant en ons doelpubliek blijven verrassen. Sensibilisering hoeft niet saai of belerend te zijn. Oplossing Eén allesoverkoepelend concept: “Je banden checken is kinderspel. Maar […]

View more

Samsonite ‘Curv launch’ – visual

Opdracht? Launch van de Samsonite Curv® Collection. Uitdaging ‘Maak duidelijk dat de kofferschaal samengesteld is uit verschillende warm geperste layers, die geweven werden uit uitgerokken reepjes kunststof, die op hun beurt uit sheets van gesmolten Polyprop granulaat gesneden werden’. Kan […]

View more

Brouwerij De Brabandere / Petrus Sour – grafiek

Opdracht? Launch van Petrus Sours in de States Uitdaging Beer geeks’ uit de ‘sour generation’ aanspreken met een eigentijdse grafiek, zonder het respect voor de artisanale expertise van Petrus en de bestaande huisstijl uit het oog te verliezen. Oplossing Via […]

View more

Canderel – grafiek & website

Opdracht? Hippe foodies kennen Martha Majewski als een van de rijzende sterren aan het foodfirmament. Hoe vonden we een goeie match tussen Martha en Canderel? Uitdaging Een “oh-nee-niet-het-zoveelste-receptenboekje”-receptenboekje Oplossing Een bundeling van 10 suikerarme receptjes van Martha Majewski voor Canderel […]

View more

McCain ‘Ovenfrietjes’ – activatie

Opdracht? Ovenfrieten zijn een innovatieve vondst waar McCain terecht mee uitpakt. Daar hoort ook opvallend POS-materiaal bij. Uitdaging Haal de Belg weg van zijn friteuse, haal ons nationaal gerecht weg van het frituurvet! Oplossing Een POS-speurtocht die leidde tot een […]

View more

Bel&Bo – video

Opdracht? Een kleurrijk modemerk als Bel&Bo komt op tv mooi tot zijn recht. Aan ons om de schermtijd te vullen met een hele batterij vrolijke sponsorbillboards. Uitdaging Met een al bij al bescheiden budget opboksen tegen concurrerende en veel kapitaalkrachtiger […]

View more