Waar onze stagiair het graag eens over wou hebben.
GRATIS content kalender 2019

Waar onze stagiair het graag eens over wou hebben.

Alex Amez aan het woord:
 

Een stagiair Cross Media Management schrijft toch een blogberichtje, niet?

Het is vrijdag 16u30 terwijl ik dit schrijf. Bijna weekend. De meeste van mijn collega’s, want dat zijn ze ondertussen in mijn voorlaatste stageweek, zijn al helemaal in weekendmodus. Ik eigenlijk ook, maar er staat nog iets op mijn ‘to do’-lijstje.

Ja hoor, ik schrijf wel snel nog even een blogstukje over mijn stage-ervaring.

Ik hoor het me nog zeggen.

Bedankt trouwens aan Marlies, dat ik even jouw WordPress-account mag lenen om mijn blogbericht te publiceren!

Maar wat schrijf je daar in godsnaam in? En wat schrijf je daar niet in?

Hallo, Ik ben Alex, laatstejaarsstudent Cross Media Management en volgde stage bij AB

Ik ga niet zoals in veel van de ‘stagiair aan het woord’-blogstukken schrijven dat ik laatstejaarsstudent Cross Media Management ben. En al zeker niet dat ik bij AB stage heb gevolgd. Want dat hebben jullie zelf wel al door. Zo’n ‘Ik stel mezelf voor’-intro zal nu ook geen prijs voor originaliteit in de wacht slepen. Ik zal het ook niet over mijn comfortzone hebben. Dat ik die totaal doorprik door bij een reclamebureau stage te volgen. Na 6 jaar werken in een fabriek en 4 jaar studeren, is dat niet vanzelfsprekend.

The word is out: creativiteit

Ik ga het ook niet hebben over wat ik allemaal heb geleerd over creativiteit. In het verleden dacht ik dat creatieve mensen the lucky bastards waren. Echte creatieveling hebben binnen 10 seconden een geniaal idee en kunnen achteraf rustig achterover leunen. Maar creatief zijn betekent hard werken en steeds een manier zoeken om je idee te verfijnen. Ik ga nu niet beweren dat ik een creatief genie ben. Maar ik heb wel ingezien dat met de nodige oefening en met wat hulp van eerlijke senior copywriters (Bedankt Marc!) ik meer dan mijn plan kan trekken. Maar goed, ik had beloofd het daar niet over te hebben.

Coaching is the universal language of change and learning

En tenslotte ga ik het ook niet hebben over hoe (h)eerlijk het is om een no-nonsens mentor te hebben (Bedankt Piet!). Iemand die me vertrouwt maar ook niet bang is om me recht door zee te zeggen waar het op staat. Een coach, die mijn ideeën en meningen eerlijk ontleedt. De goeie zaken eruit haalt maar ook de minder goeie zaken. Steeds met de boodschap dat fouten maken erbij hoort. Het geeft een stagiair de kans om zichzelf te leren kennen zonder bezorgd te zijn over de reacties.

Bedankt!

Waar ik het dan wel over zal hebben? Over het belangrijkste van allemaal: de mensen die ik hier heb mogen ontmoeten! Ik ben vanaf dag 1 met open armen onthaald en had nooit een ‘Ik ben hier de stagiair’-gevoel. Dus Marc, Lien, Piet, Helle, Koen, Marlies, Trui, Mike, Sofie, Renaldo, Rutger, Laura en Anna, dankzij jullie heb ik mezelf beter leren kennen en sta ik weer wat steviger in mijn professionele schoenen. Dankzij jullie ben ik er helemaal van overtuigd geraakt dat opnieuw gaan studeren mijn beste beslissing ooit was. Bedankt!

Ook zin in unbound?!

En nu nog even over jou, beste lezer. Ben of ken jij iemand die nog een stageplaats zoekt als unbound accountmanager? Word je graag eens uitgedaagd met de nodige vrijheid om daarin je eigen weg te zoeken. Ben je bovendien vrij in het najaar van 2019?

Aarzel niet! Stuur je cv en motivatiebrief naar lien@ab.be
Hier vind je er alles over terug.

Eerder een design wizard? Benieuwd hoe jouw creatieve ei eruit ziet? Of heb je na het lezen van dit blogstuk het gevoel ‘die Piet wil ik ook wel eens als stagementor in 2019’? Stuur dan een mailtje naar piet@ab.be en overtuig hem met een leuke motivatiebrief.

Wees er snel bij! Stageplaatsen bij boeiende bedrijven zijn nu eenmaal gegeerd. Doe het vandaag nog. Je zult er geen spijt van hebben. Beloofd.

AB, het ga je goed.

Groetjes,
Alex Amez

Marlies Amelynck
Marlies Amelynck, service anchor - social media enthusiast - full time optimist - part time blogger.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.
« Previous Post: BV’s in reclame: waarom (niet)? |
-
Gerelateerde artikels

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief

  • Download me
    Zit je nog met vragen over de implementatie van je strategie, wil je een woordje uitleg over de kalender of vul je hem graag samen met ons in? We helpen je graag verder. Contacteer ons via lien@ab.be. En lees intussen ons artikel over het hero hub hygiëne model.