Skylux dakramen: 3D en real life fotografie - mooie visuele campagne | AB
GRATIS content kalender 2021

3D en real life fotografie: the sky is the limit voor Skylux.

Visueel puzzelen – the making of.
 

Echt deep fake* gaan we nog niet – we zouden niet durven – maar toch zetten we in advertising tegenwoordig de wereld visueel vlotjes naar onze hand. Een blik achter de schermen van onze Skylux-campagne, met een mix van real life fotografie van mensen en interieurs in verbluffende 3D.

Skylux lichtkoepels, nu ook dakramen?

Skylux is sinds jaar en dag de referentie in Europa voor lichtkoepels. Recent lanceerde het merk een nieuw segment: dakramen. Aan ons om dat in beeld te brengen. We willen niet enkel de dakramen zelf tonen, maar ook het het goede gevoel dat ze bezorgen aan de mensen die onder de dakramen wonen, werken of slapen. Met als positionering: “Skylux dakramen. Houdt alles buiten behalve frisse lucht.”

Visuele uitdaging

Hoe brengen we mensen én interieurs op een geloofwaardige visuele manier samen in 1 sterk beeld?

1. Alles in 3D?

Dakramen, interieur én mensen.

Voordeel: controle over alles, we creëren een wereld vanaf nul.

Nadelen: mensen in 3D creëren is mogelijk, maar ook tijdrovend en dus duur. Bovendien voelt een kijker of lezer vaak dat het geen echte personen zijn.

2. Alle beelden in fotografie?

Voordeel: mensen pakken nog altijd het best in echte, klassieke fotografie.

Nadelen: waar vind je een locatie die toelaat om dakramen aan binnen- én buitenzijde mooi in beeld te brengen; een locatie die dan nog voldoende groot is om een set op te bouwen, inclusief belichting e.d.?

Nee, alles creëren in real life fotografie is budgettair en praktisch onhaalbaar.

3. De oplossing: het beste van real life fotografie en 3D interieur- en exterieurshots

Alleen mogelijk dankzij:

  • uitgebreide voorbereiding
  • strikte opvolging tijdens het proces
  • nauwe samenwerking tussen AB, het Skylux-team, fotograaf Lieven Dirckx en Nanopixel

Het ‘making of’-proces in 6 stappen

3D en fotografie Skylux schets

1. Een eenvoudige schets toont de essentie van het idee, de moodboard laat aanvoelen welke sfeer we willen.

Kindje krijgt make-up - 3D en fotografie Skylux

2. Na een technische meeting die dient als briefing voor iedereen, volgt de casting en de keuze van de modellen. En dan het grote moment: de fotoshoot. Nog een beetje make-up voor ons jongste model …

3D en fotografie Skylux rendering interieur

3. Cruciaal moment vlak voor de fotoshoot: eerste rendering (omzetten van het 3D interieurbeeld naar een 2D beeld, a.h.w. een foto); belangrijk voor de setting, de positie van de camera en dus van de modellen – hier worden de keuzes gemaakt.

3D en fotografie Skylux kindje teddybeer in slaapkamer

4. Klassieke real life foto van het kindje. De foto voegen we dan naadloos in het 3D-beeld.

3D en fotografie rendering beeldbewerking scherm

5. Beeldbewerking en mix van 3D en real life beelden. Tijdens dit creatieproces voegen we zaken toe en laten we andere zaken weg.

mix 3D en fotografie advertentie Skylux AB

6. De advertentie. Het dakraam is perfect ingewerkt, elk detail klopt. Het realiteitsgehalte is zeer hoog: je kan het nauwelijks nog van echt onderscheiden.

 

Nog eentje om het af te leren?

Bij deze tweede Skylux-visual lag de uitdaging vooral in het complexe interieurbeeld.

schets Skylux campagne AB

1. De allereerste schets verschilt toch van de uiteindelijke foto hieronder. Daarvoor is het ook een schets.

3D en fotografie mix vrouw in studio yoga

2. Klassieke fotografie van de dame in de studio.

3D en fotografie Skylux vrouw studio fotobewerking

3. Meteen aan de slag met de beeldbewerking.

3D interieur fotografie vrouw in kamer met Skylux dakvenster

4. En tot slot de creatie van een volledig interieur in 3D rond de dame. Zoals je ziet, vormen zelfs ruimtes met verschillende dakramen geen enkel probleem om in 3D vanaf nul op te bouwen.

Skylux advertentie yoga vrouw

5. Het resultaat: een advertentie die in 1 minuut overtuigt;-)

Superdikke dank aan iedereen voor de geslaagde samenwerking. Die resulteerde in een al even geslaagde lancering op Batibouw.

Bekijk hier het resultaat op de Skylux-website of blader eens door de dakvensterbrochure van Skylux.

Nog voorbeelden van hoe wij fotografie inzetten als campagnemiddel? Ontdek hoe we tot de beste beelden komen om jouw merkverhaal te vertellen, van pril concept tot definitief conceptbeeld.

* Deep fake = video- (of audio-) manipulatie waarbij via artificiële intelligentie een video gegenereerd wordt die vals is, maar realistisch lijkt.

Real life fotografie en 3D beelden voor jouw merk?

Vraag een offerte en een plan van aanpak.

En laat ons een visueel knappe campagne in elkaar puzzelen.

Marc Pauwels
Marc Pauwels, ideeën • teksten • strategie • flauwe grappen.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.
« Previous Post: Website bouwen: 8 anti-frustratie learnings |
-
Gerelateerde artikels

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

9 conversie optimalisatie tips

Je strategie back on track?

  • DOE MEE AAN ONZE POLL

    Welk soort artikels verkies je op onze blog?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief