De Recupel lampensaga: hier zijn de lampendames.
GRATIS content kalender 2019

Zeg niet zomaar Recupel lampenspot tegen een Recupel lampenspot.

Wat daar allemaal achter zit …
 

Voor ik bij AB werkte, kende ik Recupel hoofdzakelijk van de lampenspots (grappig woord trouwens). Heren in gekke lampenpakken. Goed gevonden creatief concept, heel herkenbaar en toegankelijk. Maar zelfs als account met jaren ervaring keek ik verbaasd op: deze campagne gaat om véééééél meer dan een tv-spotje.

Klaar voor een inkijkje in een 360°-verhaal?

De Recupel-lampensaga

De nieuwe spot is de derde in rij. Voor het eerst zijn het allemaal dames (women rule – stiekem gejuich van ondergetekende dame). Of beter gezegd: het zijn over-the-top krijsende vrouwen in een lampenpak die naar een horrorfilm kijken waarin een andere lampenvrouw in een vuilnisbak gestopt wordt. Wat een heerlijk zotte insteek voor een serieuze boodschap. Onze creatieven en regisseur Guy Goossens (Matroesjka’s, Frits&Freddy …) hebben zich geweldig uitgeleefd.

Hoe meer ik de spot zie, hoe luider ik moet lachen. En met mij veel tv-kijkers. Wat me wel opvalt bij de reacties in de vriendenkring: de meesten vinden de commercial keigoed, sommigen haken af (“horror in prime-time, brrrr”). En dat vind ik nu eens prima: ’t is een campagne die niemand onverschillig laat. Benieuwd of de posttests mijn buikgevoel bevestigen – ik hou je zeker op de hoogte in een volgende post. In elk geval vind ik het een knappe opvolger van de dromerige lampenspot uit 2011 en de enerverende lampen uit 2013. Voor de liefhebbers: ik voeg ze onderaan dit artikel nog eens toe.

Wat met armaturen?

Eigenlijk zijn dat ook elektrotoestellen – armaturen hebben een snoer. Aan Recupel om ze te recycleren. En aan ons om er een korte commercial van te maken die vrolijk verder borduurt op ons scream-thema. Mogen we stilaan spreken van een Recupel lampensaga?

Recupel lampensaga armaturen

Stilte voor opname … Actie! Regisseur Guy Goossens met de laatste richtlijnen.

All the way

Ik zei het al: de spot is geen eindpunt. Al is het maar omdat niet iedereen tv kijkt. Oplossing: online prerolls van 15″ en een nationaal abribus-affichageluik. Met dezelfde acteurs als in de tv-spot, herkenbaar voor wie toch de spot heeft gezien.

Tot zover het brede massamediaverhaal.

Recupel lampen affichage

Hocus focus: de magische AB-touch

Tijd voor de focus op onze kerndoelgroep: de mensen die effectief oude lampen van thuis meenemen en inleveren. Die lezen al eens een magazine van hun intercommunale. Dus leveren we aan de intercommunales kant-en-klare redactionele artikels aan. Die komen al eens op het recyclagepark. Dus plaatsen we daar billboards. Die stappen al eens naar een RecyclePunt. Dat zijn kant-en-klare inzamelmeubels in winkels, voor kleine elektro-apparaten en lampen. Dus starten we – nog voor de campagne begint – een b2b-luik naar winkels om zich als RecyclePunt te registreren.

Recupel lampen

Wat een cinema

De spot loopt ook in bioscopen. Tof idee van de klant: de bad guy in een wilde achtervolging op de spaarlamp, live doorheen het bioscoopcomplex. Duizenden bezoekers staan er met open mond naar te kijken, stappen dan de zaal binnen en zien daar de Recupel-commercial. Brand activation met hoog remindergehalte! Idem voor de activatie in shopping centers, waar 2 spaarlampen de show stelen.

En zoals beloofd voor de liefhebbers: de vorige lampencommercials.

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ook zin in een 360°-merkverhaal?

Contacteer ons

We laten de lamp graag branden voor jou.

Brigitte De Paepe
Brigitte De Paepe, positivo at your service.
Linkedin , Twitter , Facebook.

AB-team: AD Mike Bral • Copy Marc Pauwels • CD Piet Coucke • Acc Koen Verbauwhede & Brigitte De Paepe • Productie print Trui De Pauw • Grafiek Jorge De Wintere. TV-productiehuis: Ristretto • Regie Guy Goossens

« Previous Post: Bel&Bo krijgt 5 seconden | Next Post: Connexi Inspiration Tour »
-
Gerelateerde artikels

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief