Poetshulp van GreenHouse, met de hulp van AB: de unbound campagne
GRATIS content kalender 2019

Poetshulp van GreenHouse, the unbound case met unbound resultaten

In 1 maand tijd 134 nieuwe huishoudhulpen en 812 nieuwe klanten voor GreenHouse
 

Poetshulp van GreenHouse met de hulp van AB.

Sinds jaar en dag voert AB voor GreenHouse, het bedrijf voor huishoudhulp met dienstencheques, nationale campagnes. Vanaf 2010 op nationale tv (met Martine Jonckheere in een glansrol) en later op nationale radiozenders. Opzet was vooral om de naambekendheid te verhogen en deze aanbieder van poetshulp zowel naar klanten als medewerkers te positioneren als één van de belangrijkste spelers in het Vlaamse landschap van dienstenchequebedrijven. GreenHouse telt niet voor niets meer dan 30 kantoren en 3000 medewerkers.

En de ambitie bleef scherp. Maar dat die ambitie in 4 weken tijd tot 134 nieuwe huishoudhulpen en 812 nieuwe klanten zou leiden, hadden ze bij GreenHouse nooit durven dromen … Lees hieronder hoe we tot die resultaten kwamen.

Poetshulp GreenHouse CEO Philip Nichelson

Philip Nichelson, CEO van GreenHouse Vlaanderen: altijd ambitieus

Online aanwezigheid

De laatste jaren bevatte ons communicatieplan ook online Real Time Bidding voorstellen, maar die haalden de eindmeet niet. Gaandeweg werd ook de vindbaarheid van de webstek van GreenHouse in vraag gesteld en een en ander leidde tot een akkoord om de ‘online presence’ ernstig onder de loep te nemen. Want campagne voeren om mensen naar de site te leiden, waar ze vervolgens op hun honger blijven, is water naar zee dragen.

Meten is weten

poetshulp greenhouse oude site

De bestaande website

We zetten specialisten aan het werk om nauwgezet onderzoek te voeren op de bestaande website, door analyse via Google Analytics, monitoring van bezoekgedrag (via klikanalyses, heatmaps, recordings …), een online enquête bij bezoekers en een studie naar het algemeen zoekgedrag op Google.

Poetshulp GreenHouse site wireframe

Wireframe voor de nieuwe webstek

De research bracht heel wat learnings bij, die op zich al vaak richtinggevend waren voor een andere aanpak. Een bijko­mende analyse van het interactiedesign leverde sterke aanbevelingen voor alternatieve architectuur, wireframes en design.

De uitrol

Schermafbeelding 2016-05-31 om 14.13.44

Design van de nieuwe website

Het nieuwe greenhouse-vlaanderen.be is opgevat als een soort ‘traject’. Elke page is een homepage van waaruit een bezoeker actie onderneemt of organisch verder surft. Na de kick-off wordt nog wekelijks aan de structuur, content en SEO gesleuteld. Een never ending story en zo hoort het ook. Alles is gericht en voorzien op content, service en een zo hoog mogelijke conversie van nieuwe medewerkers en klanten. Inbound marketing op zijn best. Let ook op de chat-tool, (voorlopig) ongezien in de sector.

chat

Website klaar? Tijd voor de eigenlijke mediacampagne!

Radio & online

De campagne werd gedurende 4 weken intensief gevoerd op Radio 2 en online (display via RTB, adwords, Facebook-ads …) met 2 boodschappen: ‘Poetshulp nodig?’ en ‘Werken als poetshulp?’, alsook een variante op de eerste met een promo-aanbieding: ‘Gratis Colruyt-waardebon van €12,50’. Na de eerste 4 weken liep de SEA continue verder. Boeiend aan de combinatie radio-online was dat de radiospots liepen op exact hetzelfde ogenblik als de digitale communicatie, wat voor een extra versterkend effect zorgde. Of hoe inbound marketing en outbound marketing elkaar mooi aanvullen. Even terzijde: ook deze Nederlandse campagne van Centraal Beheer maakte clever gebruik van simultane communicatie van radio en digitaal (out of home billboard). De radiocommercial stuurde bij uitzending een signaal naar digitale reclamemasten, waarop gedurende enkele minuten exclusief de boodschap van Centraal Beheer verscheen. Visuele radio!

Extra customized tool

Schermafdruk 2016-05-27 15.40.20

Er werd een tool opgezet om de online campagne per week en regio te optimaliseren. Elk van de 30 GreenHouse-kantoren stuurt wekelijks de vraag naar klanten dan wel medewerkers bij. Op die basis wordt de bannering en SEA in de regio voor elk kantoor aangepast. Regio’s met 60% vraag naar medewerkers zullen dus meer teasers ‘Werken als poetshulp?’ te zien krijgen, terwijl regio’s met 100% vraag naar klanten alleen maar de boodschap ‘Poetshulp nodig?’ zullen aantreffen.

Poetshulp-resultaten

Online, na 6 weken

  • 4.836.090 impressies
  • 20.896 clicks
  • 0,43% CTR
  • 818 leads
  • 3,91% LR

Conversie, na 4 weken

Na 4 weken stuurde GreenHouse een persbericht uit, met als belangrijkste nieuws dat het liefst 134 nieuwe huishoudhulpen aangeworven en 812 nieuwe klanten verworven had.

Conclusie

Waarom is dit een unbound campagne die perfect de visie van AB weerspiegelt?

Expertise

We zetten onze bijna dertig jaar ervaring relevant en fris in.

Strategie

We stellen het merk GreenHouse niet centraal, maar de klanten van GreenHouse. In dit geval de potentiële nieuwe klanten en potentiële nieuwe medewerkers van GreenHouse.

Ideeën

We laten het budget optimaal renderen door kosteneffectieve ideeën, die op het juiste moment via de juiste kanalen de juiste mensen bereiken … en overtuigen.

Partnership

We werken nauw samen. Alleen dankzij deze intense samenwerking met de GreenHouse-mensen en het absolute vertrouwen dat zij in AB stellen, was deze campagne in een korte tijdspanne mogelijk. En behaalden we deze straffe resultaten.

Stof (!) voor een proper gesprek?

Contacteer Koen Verbauwhede

Binnenkort ook voor jouw merk een succesvolle unbound campagne!

Koen Verbauwhede
Koen Verbauwhede, no nonsense boss & stratego lover.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.

« Previous Post: Leuke stage? AB zoekt een stagiair met honger. | Next Post: Marketing meets science: verslag STIMA-seminar 31/05/2016 »
-
Gerelateerde artikels

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief