Moodboard voor Petrus Sours van Brouwerij De Brabandere
GRATIS content kalender 2019

In the mood for Petrus

“Ik werk graag met moodboards.”
 
De Petrus Aged Pale, Oud Bruin, Aged Red en 50/50

De Petrus Aged Pale, Oud Bruin, Aged Red en 50/50

Moodboards helpen mij en de klant de juiste richting in te slaan, bij het begin van een ontwerptraject. Zo waren de moods bepalend om tot de juiste grafiek te komen voor de nieuwe labels van de Petrus Sours. Zure bieren die eerst op de Amerikaanse markt kwamen en pas later in Europa gelanceerd werden. Nadat de AB-strategen tijdens workshops de brand DNA, de brand essence en het brand manifesto bepaald hadden, kon ik aan de slag.

Zuur broertje voor Petrus

Petrus-aged_pale-800x800px

Het was vooral belangrijk om de ‘beer geeks’ uit de ‘sour generation’ aan te spreken met een eigentijdse grafiek, zonder het respect voor de artisanale expertise van Petrus en de bestaande huisstijl uit het oog te verliezen.

Houtsnede of krijttekening?

moodboard2Ik stelde een eerste moodboard samen waarbij authentieke houtgravures aan de basis lagen. De reusachtige eikenhouten foeders uit de brouwerij vormden daarvoor de inspiratie. Ik maakte een echte gravure en afdruk van het Petrus-logo om het effect zo exact mogelijk voor te kunnen leggen.

Ik maakte een echte houtsnede en afdruk van het Petrus-logo om het effect zo exact mogelijk voor te kunnen leggen.

Bij het tweede moodboard draaide alles rond de ‘krijtbordstijl’. De ongedwongen manier waarop menu’s en suggesties in horecazaken vaak op de muur gecommuniceerd worden. Soms zijn die voorzien van basic tekeningetjes, wat me op het idee van infographics bracht.

De sprekende brochure


Brouwerij De Brabandere was meteen gewonnen voor de ‘chalk’-stijl. De packaging werd tegelijk heel vernieuwend, voldoende herkenbaar en zeer informatief onthaald. De inhoud voor de ‘sprekende’ brochure was overigens ook zeer dankbaar om in die stijl uit te werken en bespaarde een stuk op nieuwe fotografie.

Tot slot: waarom brouwden George Washington en Thomas Jefferson hun eigen bier? Waarom is het bier van de wereldspelers als Bud en Miller zo licht en smakeloos? Lees de geschiedenis van het bier in Amerika in dit artikel.

Wil je je merkessentie in kaart laten brengen of je laten overtuigen door ons verfrissend design?

contacteer ons

We komen graag langs voor een vrijblijvende babbel.

Jorge
Jorge De Wintere, .
Linkedin , Twitter , Facebook.

AB-team: Design Jorge De Wintere • Copy Marc Pauwels • CD Piet Coucke • Acc Koen Verbauwhede & Lien Desmet

« Previous Post: De AEG enquêtes: van bescheiden briefing tot succesvolle surveys. | Next Post: Bel&Bo krijgt 5 seconden »
-
Gerelateerde artikels

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief