GDPR-guru Amedee Van Genechten spreekt voor het eerst. En voor het laatst.
GRATIS content kalender 2019

GDPR-guru Amedee Van Genechten: eindelijk zien we het GDPR-licht!

De (opt)-ins en -outs van de nieuwe privacy-regelgeving
 

Met GDPR-experten is het zoals met voetbaltrainers. Velen onder hen laten de verzamelde meute toehoorders maar al te graag verdrinken in onbegrijpelijke platitudes.

Het is eindeloos zoeken naar kenners die met 1 welgemikte juridische quote de privacy-bal loepzuiver in de GDPR-winkelhaak toveren. Zo iemand is Amedee Van Genechten.

Omdat onze eigen GDPR-kennis eerder bescheiden is, drongen we beleefd aan op een gesprek met de heer Van Genechten. Die verpletterde ons meteen met zijn fraaie in goudletters vormgegeven naamkaartje.

Wat opvalt aan uw visitekaartje is de eenvoudige maar alleszeggende signatuur: Amedee Van Genechten – dé GDPR-expert. Waarvoor staat GDPR ook weer?

Kan je niet lezen? ‘GDPR’ staat vlak voor ‘expert’. Heb je nog stomme vragen?

Excuus. Hoe adviseert u bedrijven om GDPR compliant te zijn?

GDPR-wat? Praat toch Nederlands. Je bedoelt in orde met die klerezooi. Kijk, ik heb die rotregels niet uitgevonden, ik probeer gewoon te verduidelijken wat dat zootje Europese ambtenaren als wetgeving durft te presenteren.

Valt dat een beetje mee?

(Na luid buldergelach) Europese wetgeving uitleggen is als de finesses van quantumfysica toelichten aan de eerstejaarskleutertjes van juffrouw Ann. Volkomen hopeloos, maar het schuift aardig – mijn tarieven zijn op simpele aanvraag te verkrijgen.

Dat is genoteerd. Hoedanook merken we enige onzekerheid bij organisaties omtrent een stappenplan voor GDPR. Hoe pakt u dit aan?

Uiterst eenvoudig én doeltreffend. Ik selecteer – uiteraard na overleg met het bedrijf – één van hun klanten. Vergezeld van een honkbalknuppel en – mits kleine toeslag – twee Tsjetsjeense bodyguards bel ik bij de klant aan. Meestal volstaat een kort gesprek om de klant alle mogelijke opt-ins spontaan te laten aanvinken. We filmen de scène. Voor de extra dynamiek streamen we soms op Facebook met onze GoPro – heerlijk wonder van de technologie trouwens.

Daarna zetten we een leuke montage op de site van het bedrijf en sturen we het filmpje ook mee met de volgende e-mailing van de adverteerder naar al zijn klanten. Ik verzeker u: de responsrate benadert een gouwe ouwe Sovjet-verkiezingsuitslag – een enkele keer halen we zelfs meer dan 100%! Als je dan zo’n tevreden bedrijfsleider ziet, dat is hartverwarmend, daar doe je het toch voor? (pinkt een traantje weg)

Dank u om uw inzichten met ons te delen. Tot slot: is het een toeval dat uw naam op exact dezelfde wijze wordt afgekort als de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de Nederlandse vertaling van GDPR?

Zoals Schopenhauer al zei: “Niets in het leven is toeval.” Of was het Will Tura?

Wens je ook een GDPR-onderhoud met Amedee Van Genechten?

Vergeet het

De heer Van Genechten wenst niet meer gestoord te worden.

Marc Pauwels
Marc Pauwels, ideeën • teksten • strategie • flauwe grappen.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.
« Previous Post: Video content: waarom het nog hééééél lang zal boomen | Next Post: Influencer Marketing: waarom en hoe pak je het aan? »
-
Gerelateerde artikels

CREATIVITY WORKSHOP

Je strategie back on track?

  • Doe mee aan onze poll!

    BV's in reclame, een meerwaarde?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief

  • Download me
    Zit je nog met vragen over de implementatie van je strategie, wil je een woordje uitleg over de kalender of vul je hem graag samen met ons in? We helpen je graag verder. Contacteer ons via lien@ab.be. En lees intussen ons artikel over het hero hub hygiëne model.