Clevere sponsorbillboards van 5 seconden voor Bel&Bo.
GRATIS content kalender 2021

Bel&Bo krijgt 5 seconden

Wie niet rijk is, moet slim zijn.
 

Soms heb je maar 5 seconden nodig om te zeggen wat je wil zeggen.
“Schat, je bent de liefde van mijn leven.” Minder dan 5 seconden zelfs. Dat volstaat, voor een duidelijke en krachtige boodschap.

In advertising ligt dat wat moeilijker. Maar onmogelijk is het niet.

Fons, Marie en Bel&Bo

Voor Bel&Bo zijn we daar al verschillende keren in geslaagd. Met 5” sponsorbillboards die wonderwel hun werk doen. Het fijne aan zo’n commercial is dat Fons, Marie en al die andere kijkers de spot echt zien, want hij plakt letterlijk aan het tv-programma waar Fons, Marie en al die andere kijkers ongeduldig zitten op te wachten. Nog fijner is dat geen enkele kijker het gevoel krijgt dat hij wordt platgebombardeerd. Terwijl het toch om een hele batterij billboards gaat. Dat komt door de uitgekiende spreiding op VTM, VRT en een pak andere zenders. Maar ook omdat in nieuwe billboards vaak nieuwe modellen en nieuwe outfits opduiken. Telkens mooi in synergie met de printfolders die Bel&Bo op dat ogenblik verspreidt.

Ik geef toe: dit is geen wereldschokkend inzicht. Maar daar gaat het niet om. Wel om op een slimme manier en met een al bij al bescheiden budget op te boksen tegen concurrerende kledinggiganten waarvan we hier de naam niet wensen te noemen. Mediaslim, budgetslim, creatief slim.

Vrolijke vrienden

De brand characters: nog steeds de vrolijke signatuur van elke billboard.

Klein verschil met vroeger werk van AB voor Bel&Bo: we hebben nu de nadruk een tikkie meer op de fashion-look & feel gelegd. Toch zijn er nog zekerheden. De logo-letters waarmee we de voorbije 5 jaar de merkidentiteit hebben opgebouwd, zijn nog altijd present. Why change a winning team? Ze spelen hun glansrijke rol als brand characters en vormen de vrolijke signatuur die elke billboard afsluit.

En volgende keer toch een mooie liefdesverklaring van 30 seconden of meer?

Heeft je merk nood aan een clevere mediastrategie?

Kijk of het klikt

Onze supersympathieke account directors leggen graag een date vast.

Marc Pauwels
Marc Pauwels, ideeën • teksten • strategie • flauwe grappen.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.

AB-team: AD Mike Bral • Copy Marc Pauwels • CD Piet Coucke • Acc Koen Verbauwhede & Lien Desmet. TV-productiehuis: Who Killed Joe • Regie André

« Previous Post: In the mood for Petrus | Next Post: Zeg niet zomaar Recupel lampenspot tegen een Recupel lampenspot. »
-
Gerelateerde artikels

PRIORITY CHECKLIST MARKETEERS

CREATIVITY WORKSHOP

9 conversie optimalisatie tips

Je strategie back on track?

  • DOE MEE AAN ONZE POLL

    Welk soort artikels verkies je op onze blog?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief