YouTube Ads Leaderboard: een mooie award scoor je niet zomaar.

AB wint de YouTube Ads Leaderboard.

En pakt ook nog plaats 2.
 

AB proudly presents: de YouTube Ads Leaderboard. Waarom we daar best wel trots op zijn? Omdat deze award de meest bekeken YouTube Ad bekroont. En omdat de criteria heel objectief zijn:

  • organisch en betaald bereik
  • kijkduur
  • retentie
  • interactie (likes en comments)

Google meet dit om de drie maanden. Resultaat: AB kaapte plaats 1 en 2 weg in het eerste kwartaal 2017. Honderdduizenden YouTube kijkers vonden de Recytyre-filmpjes duidelijk de moeite.

De winnaar nog niet gezien? Komt ie:

Enkele cijfers over deze winnende YouTube Ad:

  • View Through Rate: 28% van de kijkers keek effectief de commercial uit. Ter info: bij het overgrote deel van YouTube commercials ligt dit tussen 10 en 20%.
  • 294.000 views (campagnetotaal: 738.000 views).
  • 22.000 earned views (22.000 mensen die 1 video hebben bekeken, keken ook naar minstens 1 andere video van deze Recytyre-campagne).

Indrukwekkend? Zeker. Al is het maar omdat we dit klaarspeelden met een totaal mediabudget van amper €12.000 (voor 3 VL + 3 FR commercials). Altijd fijn als je met bescheiden middelen grote internationale adverteerders klopt die er megabudgetten tegenaan gooien.

AB wint YouTube Ads Leaderboard Recytyre

Kijk wie hier met een award staan te blinken in de Google kantoren: Recytyre, AB en mediapartner FairEtail.

Geloof ons, we hebben er veel uit geleerd om het een volgende keer nog beter te doen. Die learnings delen we graag met jou. Lees alvast deze 5 unbound tips die we zelf uit de Recytyre-campagne distilleerden. En geniet intussen van de 2 andere campagnevideo’s.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Ook zin in een winnende video?

Contacteer ons

En scoor unbound.

Helle Detavernier
Helle Detavernier, Passionate digital dreamer, thinker, planner & writer.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.
« Previous Post: Recytyre: 5 unbound tips waar jij ook mee scoort | Next Post: BUMP festival 2017: het verslag »
-
Gerelateerde artikels

Gratis unbound inspiratiesessie?

  • Doe mee aan onze poll!

    Wat scoort volgens jou het best?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief

  • Download me
    Zit je nog met vragen over de implementatie van je strategie, wil je een woordje uitleg over de kalender of vul je hem graag samen met ons in? We helpen je graag verder. Contacteer ons via lien@ab.be. En lees intussen ons artikel over het hero hub hygiëne model.