AB wint de YouTube Ads Leaderboard.
AB proudly presents: de YouTube Ads Leaderboard. Waarom we daar best wel trots op zijn? Omdat deze award de meest bekeken YouTube Ad bekroont. En omdat de criteria heel objectief zijn:
- organisch en betaald bereik
- kijkduur
- retentie
- interactie (likes en comments)
Google meet dit om de drie maanden. Resultaat: AB kaapte plaats 1 en 2 weg in het eerste kwartaal 2017. Honderdduizenden YouTube kijkers vonden de Recytyre-filmpjes duidelijk de moeite.
De winnaar nog niet gezien? Komt ie:
Enkele cijfers over deze winnende YouTube Ad:
- View Through Rate: 28% van de kijkers keek effectief de commercial uit. Ter info: bij het overgrote deel van YouTube commercials ligt dit tussen 10 en 20%.
- 294.000 views (campagnetotaal: 738.000 views).
- 22.000 earned views (22.000 mensen die 1 video hebben bekeken, keken ook naar minstens 1 andere video van deze Recytyre-campagne).
Indrukwekkend? Zeker. Al is het maar omdat we dit klaarspeelden met een totaal mediabudget van amper €12.000 (voor 3 VL + 3 FR commercials). Altijd fijn als je met bescheiden middelen grote internationale adverteerders klopt die er megabudgetten tegenaan gooien.

Kijk wie hier met een award staan te blinken in de Google kantoren: Recytyre, AB en mediapartner FairEtail.
Geloof ons, we hebben er veel uit geleerd om het een volgende keer nog beter te doen. We hebben zelfs zodanig veel geleerd dat we met onze opvolger-campagne zelfs de YouTube Ads Leaderboard voor het volledige jaar 2017 wegkaapten.
Al onze learnings delen we graag met jou. Lees alvast deze 5 unbound tips die we zelf uit de Recytyre-campagne distilleerden. En geniet intussen van de 2 andere campagnevideo’s.
