YouTube Ads Leaderboard 2017: goud voor AB met Recytyre-filmpjes

AB grote winnaar van de YouTube Ads Leaderboard 2017

Recytyre-filmpjes grijpen zelfs plaats 1 en 2 tijdens laatste kwartaal
 

Nee, het went niet! Net als in het eerste kwartaal 2017 veroverden AB, klant Recytyre en online mediapartner FairEtail ook in het laatste kwartaal van 2017 plaatsen 1 en 2. En nog straffer: de Recytyre-filmpjes kaapten de hoogste prijzen (1 en 4) weg voor het volledige jaar 2017. Beste reclamevideo van 2017: de Youtube Ads Leaderboard 2017 is binnen!

De winnende ‘Pa krijgt onder zijn botten’-video nog niet gezien? Kom nou:

De YouTube Ads Leaderboard is de award voor de best bekeken commercial. AB won de overall prijs 2017 en haalde nog extra ereplaatsen, ondanks het bescheiden budget. Ook benieuwd naar onze succesformule? Ontdek hier meer.

Enkele cijfers in mensentaal

De winnende video was goed voor 406.000 views, waarvan 86.000 organisch – dus meer dan 21% (geloof ons: dat is véééél).

Bovendien leverde de video 20.000 earned views op, ver boven de benchmark volgens Google. Earned views? Eenvoudig gezegd: 20.000 mensen hadden na het bekijken van deze video de smaak te pakken en zagen nog één of meer andere campagnevideo’s. We zouden het geen bingewatching durven noemen … maar toch 😉
 
Het campagnethema in de video’s wist duidelijk te boeien: het online zoekgedrag i.v.m. bandenspanning steeg met maar liefst 25%.
 

Kleine kinderen, klein budget, groot resultaat?

Ja hoor, verrassend genoeg is het antwoord positief. Het mediabudget was amper 20.000€. Een budget dat werd verdeeld over 6 verschillende video’s (3 NL + 3 FR). Samen goed voor 1,6 mio views.

Daarmee laten we ook qua budget ongetwijfeld de ‘grote jongens’ Studio 100 (plaats 2) en Brussels Airlines (plaats 5) achter ons. AB’s onoverwinnelijk recept? Kids, baby’s en familie: het werkt altijd! Geniet nog even mee van onze vuilgebekte maar oh zo sympathieke ettertjes:
De YouTube Ads Leaderboard is de award voor de best bekeken commercial. AB won de overall prijs 2017 en haalde nog extra ereplaatsen, ondanks het bescheiden budget. Ook benieuwd naar onze succesformule? Ontdek hier meer.
De YouTube Ads Leaderboard is de award voor de best bekeken commercial. AB won de overall prijs 2017 en haalde nog extra ereplaatsen, ondanks het bescheiden budget. Ook benieuwd naar onze succesformule? Ontdek hier meer.

Wat houdt die Youtube Ads Leaderboard 2017 in?

Méér weten over de objectieve criteria van de awards voor deze best bekeken ads op YouTube? Lees dan dit artikel. Je geniet er nog eens van de grappige baby-video’s. Of neem hieronder contact met ons op om onze ‘meer met minder’-formule ook voor jouw merk uit te rollen!

Gelinkte artikels:

Blogpost van onze online mediapartner FairEtail

Kanaal Z berichtgeving

Google YouTube 2017 ranking Belgium

 

Ja, een winnende video, dat zegt me iets!

Contacteer ons

En scoor ook unbound.

Piet Coucke
Piet Coucke, no nonsense boss & creativity lover.
Linkedin , Twitter , Instagram , Facebook.
« Previous Post: Hero hub hygiene: houvast voor je digitale content strategie | Next Post: Brief aan Mark Z. »
-
Gerelateerde artikels

Gratis unbound inspiratiesessie?

  • Doe mee aan onze poll!

    Wat scoort volgens jou het best?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief

  • Download me
    Zit je nog met vragen over de implementatie van je strategie, wil je een woordje uitleg over de kalender of vul je hem graag samen met ons in? We helpen je graag verder. Contacteer ons via lien@ab.be. En lees intussen ons artikel over het hero hub hygiëne model.