Visie – AB

Visie

The unbound digital agency. Slim werk voor jouw merk.

Outbound marketing? Inbound marketing? Ga voor unbound. En je business rendeert meer.

Beste marketeer,

We hebben merken groter gemaakt met outbound marketing (‘klassieke’ push-advertising). Vandaag laten we ze tegelijk verder groeien met inbound marketing (het creëren, vindbaar én deelbaar maken van online content waar mensen echt op zoek naar zijn).

Digital first, offline after?

Jazeker. Maar we snappen niet goed waarom sommigen zo hameren op de onverzoenbaarheid tussen online en offline. Stop met zeuren: jouw business rendeert meer als wij het beste van de twee werelden slim combineren. Punt uit. Dus noemen wij ons unbound. Ongebonden aan regeltjes. Onbevangen en complexloos tegenover innovaties. Onverbloemd onze mening verkondigend. Ongeduldig om erin te vliegen.

AB ontwikkelt voor je merk of organisatie een unbound marketingstrategie. Met creatieve ideeën. Sterk grafisch design. In een juiste mix van online & offline.

 

Outbound marketing

PUSH - Ongevraagd

Inbound marketing

PULL - Gewenst

Unbound marketing

EVENWICHT - Eigen keuze

Typische outbound marketing media zijn tv, radio, advertenties, dm en al te pushy online advertising. Alles wat zonder toestemming op de consument wordt afgevuurd. Bij inbound marketing vinden we SEO, social media optimization, blog marketing, content marketing, native advertising, viral marketing, social media marketing, RSS en Podcasts. Kortom: alles waar de consument wel toestemming voor geeft.

In onze unbound aanpak denken we niet a priori in kanalen, hokjes en categorieën. We laten mensen liever zelf beslissen wat ze willen zien, lezen of horen, en hoe, wanneer en waar ze interactie willen. Evenwichtig, medianeutraal maar allesbehalve vrijblijvend.

Daartussenin geprangd zit de grijze zone van e-mailmarketing (soms gewenst, soms ongevraagd), SEA (niet opdringerig, maar wil je die ads wel zien?), display advertising (soms informatief en engaging, soms opdringerig) en social media (soms als content vermomde reclame, soms relevante content).

Verandering als constante.

Conclusie: geef je business wat meer unbound flair. Geloof ons, ’t is de ideale attitude in een wereld waar verandering de enige constante is, onzekerheid de enige zekerheid. Een wereld waarin je job als marketeer of bedrijfsleider er niet eenvoudiger op wordt.

Je marges staan onder druk. Klantentrouw krimpt. Marketingbudgetten verkleinen. Het enige wat groter wordt, zijn de uitdagingen waar je elke dag voor staat: torenhoge verwachtingen van diezelfde klanten, disruptie alom. En intussen word jij verondersteld om fluitend je weg te vinden in duizend-en-één nieuwe media.

We leven mee.

En we laten je de keuze.

Je neemt jouw marketing en communicatie in eigen handen. Genre Airbnb of Uber. Of je werkt samen met een reclamebureau. Maar dan één dat tegelijk ankerpunt en speerpunt is.

Voel je het al komen? Zo’n bureau proberen wij te zijn. Al sinds 1987. Je weet wel, toen we werkten met de Macintosh SE van Apple. Toen we luisterden naar Hold me now van Johnny Logan, I’ve Had The Time of My Life van Bill Medley en Jennifer Warnes, en Livin’ on a Prayer van Bon Jovi.

Sindsdien is niet alleen onze muzikale smaak geëvolueerd. Gelukkig maar.

Ankerpunt in tijden van verandering.

Als marketeer in disruptieve tijden zoek je meer dan ooit houvast voor je merk. En laat dat nu al bijna 30 jaar onze USP zijn (vintage 80’s term, we love it). Onze klanten kennen ons als ankerpunt, als engelbewaarder van een consequente merkstrategie.

Speerpunt in tijden van vernieuwing.

Voor velen zijn we ook een speerpunt. Daar slagen we enkel in door zelf in de spiegel te durven kijken, te blijven investeren in innovaties. Tijden veranderen, wij ook. Alleen maken we daar minder tralala over dan andere bureaus. Onze nuchtere West-Vlaamse roots zeker?

Onze visie in de praktijk: 4 inzichten met mooie vooruitzichten.

Genoeg theorie. Wat biedt onze visie jou in de praktijk?

1. Expertise.

Inzicht: met bijna dertig jaar ervaring beginnen we toch elke dag vrolijk van nul – zo blijft onze output voor jou relevant en fris.

 

visie AB expertise

Bijna dertig jaar AB. Dat zijn duizenden liters koffie. Kilo’s interne knowhow. Een rugzak vol expertise. En hoe zwaarder we ons rugzakje maken met nieuwe inzichten, hoe lichter we jouw werk maken. Als dat geen mooie deal is.

Digitaal is in ons AB-team geen afdeling apart. Want digi is geen aparte taal. Iedere designer beheerst ze, iedere strateeg, productiemedewerker, artdirector, account, copywriter – check hier hoe die zichzelf tegenwoordig noemen;-). Elk heeft zijn specifieke expertise die ze met elkaar delen. Maar Socrates zei het al: ‘Ware kennis bestaat erin om te weten dat je niks weet’. Daarom werken we nauw samen met externe partners en specialisten. En we luisteren onbevangen naar jou en als het even kan ook naar jouw klanten. Vroeger heette dat kruisbestuiving. Nu content sharing.

2. Strategie.

Inzicht: jij bent niet onze klant, jouw klant is onze klant – je merk staat niet centraal, wel de mens die je wil bereiken.

 

visie AB strategie

Produceren kan elk bureau. Doen wij elke dag. Tv- en radiocampagnes, brand activation, DM, webdesign, content creatie, SEO … Maar dat zijn middelen, hokjes, categorieën. F**k the medium. De essentie van strategie is: zich durven afvragen of die productie jouw merk en vooral jouw publiek vooruit helpt.

Ben je relevant en geloofwaardig? Wat hebben mensen er aan als jij ongevraagd in hun vrije tijd binnendringt? Zetten we ze tot interactie aan? Als we werken voor jouw merk, hebben we jouw eindklanten voor ogen. En ben jij even niet de klant. F**k the brand. Werken voor merken is uiteindelijk werken voor mensen.

Zoals gezegd: waarom die artificiële tegenstelling tussen outbound en inbound marketing? Wij zorgen dat ze vlotjes door één deur kunnen. Pragmatisch, zo zijn we. Een kanonschot van een tv-campagne combineren met fijnmazige digitale storytelling over dezelfde content? Daar maken we een mooie 1+1=3 van. Omnichannel, the unbound way.

3. Ideeën.

Inzicht: je budget is niet oneindig, daarom laten we het slim renderen met kosteffectieve ideeën die op het juiste moment via de juiste media de juiste mensen bereiken en overtuigen.

 

visie AB ideeënOnze ideeën zijn de zuurstof voor je merk. Maar wat is een idee? Niet per se een old school knap design of een heerlijk bekkende slogan. Daar maken we het verschil niet mee. Jij verwacht kosteffectieve ideeën. Je wil het rendement zien van je geld, je communicatiedoelen halen en liefst ook je businessobjectieven realiseren. Daar zetten we onze creativiteit graag voor in. Verwacht van ons slimme ideeën die op het juiste moment via de juiste media de juiste mensen bereiken en overtuigen. Creatief slim, mediaslim, budgetslim.

4. Partnership.

Inzicht: echt partnership draait om persoonlijk contact, niet om een zakelijk contract – hoe beter we elkaar begrijpen, hoe beter ons werk voor jou.

 

visie AB partnershipWe investeren voluit in solide partnerships. Dat is een attitude die meer focust op het persoonlijk contact dan op het zakelijke contract. Iedereen die met ons samenwerkt, beschouwen we als een evenwaardige partner: klanten, interne medewerkers en externe specialisten. Hoe beter we elkaar begrijpen, hoe sterker ons werk wordt. Of waarom denk je dat die klanten, interne medewerkers en externe specialisten zo lang trouw zijn aan AB?

Partnership is echt partnership. Bel en je hebt de juiste persoon aan de lijn. Stel een deadline voorop en we houden de regie strak in handen om de deadline te halen. We zijn betrouwbaar, lenig, scherp. Creatief in elke productie. Strategisch in elke creatie. Betrokken bij elke klant. We deliver. Maar we zijn ook kritisch: kom met een argument dat volgens ons niet klopt en wij counteren gevat. Pittige discussies leveren pittig werk op, toch?

Ga de discussie aan.

Onze visie en onze 4 inzichten bieden je business mooie vooruitzichten. Meer weten? Lees wat onze 2 no nonsense bosses erover vertellen. Lees de andere blogposts. En praat met ons over jouw verwachtingen, ‘the unbound way’. Ongezouten eerlijk. Ongehoord open. Ongenaakbaar kritisch. Of hoe ongeremd je het ook ziet.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Gratis unbound inspiratiesessie?

Gratis workshop.

Een pre-audit als cruciale stap naar een succesvolle nieuwe website.

  • Poll van de maand

    Vind jij influencer marketing geloofwaardig?

    View Results

    Laden ... Laden ...
  • Volg ons op Facebook

    AB
  • Meest recente berichten

  • related

  • Tags

  • Archief